Friday 24 January 2014

Entah Apa Dan Bila Lagi

entah apa dan bila lagi
aku punya sesuatu untuk kau berdua bangga
dan dalam pertanyaan itu
akhirnya aku sampaikan berita gembira.

entah apa dan bila lagi
aku mampu buat kau berdua percaya yang aku bisa
dan dalam pertanyaan itu
akhirnya aku berjaya sampai ke pengakhirannya.

entah apa dan bila lagi
aku akan kecilkan beban di bahu kau berdua
dan dalam pertanyaan itu
akhirnya aku sedar masa akan tiba.

entah apa dan bila lagi
aku ingin sekali hadiahkan sesuatu yang buat
kau berdua senyum dan tangis gembira
dan dalam pertanyaan itu
akhirnya aku dapat lihat semuanya
walau bukan depan mata.

setiap satunya persoalan entah apa dan bila lagi itu
aku selitkan harapan agar
mata, wajah, tangan dan jasad itu tetap ada
untuk aku kuat berdiri walaupun sendiri.

p/s: menanti detik memakai selimpang merah jambu di hari konvokesyen.

:: Puisi ini pernah dibaca di slot Poetry Slam KLCallingHangout - Ruang, Subang.

No comments:

Post a Comment